Doa Insan Teraniaya Ini Sentiasa Dimakbulkan ALLAH SWT

NasionalDoa Insan Teraniaya Ini Sentiasa Dimakbulkan ALLAH SWT

Semuanya pertuduhan dan fitnah jahat ini sudah dirancang untuk menjahanamkan karier politik YB DS Najib Razak dan YB DS Zahid Hamidi.

Bermula dengan isu cukai melampau LHDN berkaitan wang derma yang tidak masuk akal dan ternyata hanya bermotifkan dendam kepada DS Najib Razak.

Selepas isu LHDN bergentayangan.. Puak upahan dedakian JKOM PPBM cuba mengalihkan isu dengan mengeluarkan pula satu rakaman panggilan Audio antara DS Zahid Hamidi dan DS Anwar Ibrahim yang ternyata palsu dan pihak DS Zahid juga telah membuat satu kenyataan rasmi ianya Palsu!

Adakah anjing2 dedakian JKOM PPBM rasa mereka bijak pandai? Disitu menunjukkan mereka sama bodoh jer dengan ketua mereka Azmin semburit dan Hamzah Gagap!

Dedakian JKOM PPBM takut bila kisah pemalsuan nama Presiden PPBM merangkap Perdana Menteri mereka kot… Berani ker mereka menafikan nama sebenar Muhyiddin Muhd Yassin tu Mahiaddin Md Yasin?

Berbalik kepada isu utama dibawah 👇

Reaksi korang semua tentang audio viral yang entah dari mana sumber diterima!

1. Jika betul…sapa punya kerja. Agensi dan kementerian mana.

Jika betul….apa salahnya PKR bekerja sama dengan UMNO… Parti lain boleh apa saja tapi bila UMNO tak boleh pula yer..

The Unstold Story_

AUDIO ZAHID ANWAR CIPTAAN PPBM TUTUP ISU NAJIB DIANIAYA

1. Audio palsu. Ciptaan PPBM. Tak bodoh nak cakap dalam phone sebegitu.

2. Dicipta untuk tutup isu Najib DIANIAYA BANKRAP pada 6 April 2021.

3. Semalam teruk orang simpati pada Najib maka perlu benda besar tutup isu dan kutuk UMNO.

4. Takkan Zahid Anwar bincang semua benda dalam phone?

5. Tak pelikkah semua serangan PPBM dibuktikan dalam satu audio. Semua details dan fakta. Kecuali skrip itu memang dicipta.

PPBM tahu rakyat Malaysia mudah ditipu dengan berita palsu maka ramai akan percaya rakaman audio itu.

Siapa yang kena getah PPBM sila bertaubat lah sebelum terlambat!

Semua kena tahu apa hukumnya memfitnah dan menzalimi sesama umat islam.

Doa insan yang teraniaya ini sentiasa dimakbulkan ALLAH SWT.

Allah makbulkan doa orang teraniaya

Tiga perkara yang perlu kita bimbang berlaku ke atas diri apabila terkena doa orang yang kita aniaya, fitnah dan zaliminya. Ini kerana doa mereka tiada hijab dan akan terus diperkenankan oleh Allah SWT.

Salah seorang sahabat yang dijamin masuk syurga iaitu Saad bin Abi Waqqas pernah berdoa kepada Allah SWT supaya menimpakan bala kepada Usamah bin Qatadah yang memfitnahnya: “Demi Allah, saya ingin berdoa meminta tiga perkara: ‘Ya Allah, jika hamba-Mu ini berbohong, bangun memfitnah kerana riyak dan inginkan nama, maka panjangkan umurnya, panjangkan kefakirannya dan dedahkan dia dengan bala bencana.” (Hadis Riwayat Bukhari)

Allah SWT memperkenankan doa Saad bin Abi Waqqas itu. Perawi hadis berkenaan mengatakan, selepas berpuluh tahun, beliau sampai di Kufah. Di sana beliau mendapati di tepi jalan ada seorang lelaki yang cukup tua.

Dikatakan mengenai diri lelaki itu kelopak matanya jatuh manakala bulu mata dan kening semuanya sudah gugur. Dia hidup dalam keadaan sangat terhina duduk di tepi jalan sambil mengangkat tangan untuk meminta sedekah.

Ada anak muda yang seusia dengan cicitnya turut diganggu. Perawi hadis itu bertanya, “Wahai orang tua, sebab apa kamu jadi terhina seperti ini?”

“Sedangkan orang tua sama usia dengan kamu berada di masjid beribadat kepada Allah, tetapi kamu duduk tepi jalan meminta sedekah dan mengganggu anak-anak perempuan seusia dengan cicit kamu.”

Lelaki itu berkata, “Aku jadi begini kerana aku terkena doa orang yang difitnah. Dulu aku memfitnah sahabat Nabi bernama Saad bin Abi Waqqas. Dia berdoa kepada Allah, maka hari ini kamu melihat aku dihina sebegini kerana doa Saad bin Abi Waqqas.”

Riwayat itu membuktikan doa orang yang dizalimi dibenarkan syarak. Justeru, hidup di dunia ini jangan sesekali kita cuba menganiaya orang lain. Malah, Allah SWT sebagai Tuhan pun mengharamkan Dia melakukan kezaliman.

Dalam satu hadis qudsi Allah SWT berfirman yang bermaksud, “Wahai hamba-hamba Aku, sesungguhnya Aku mengharamkan Aku melakukan kezaliman.”

Dalam Surah an-Nisaa’, ayat 148 yang bermaksud: “Allah tidak suka kepada perkataan-perkataan buruk yang dikatakan dengan berterus terang (untuk mendedahkan kejahatan orang), kecuali oleh orang yang dianiayakan. Dan (ingatlah) Allah sentiasa Mendengar, lagi Maha Mengetahui.”

Ingatlah, doa orang yang teraniaya termasuk dalam golongan doa yang pasti dikabulkan Allah. Maka, apa saja doa yang mereka panjatkan sama ada bermaksud baik atau sebaliknya akan dimakbulkan.

Bersama lah kita mendoakan semoga Allah SWT melindungi insan bersama DS Najib Razak dan DS Zahid Hamidi.

Berkaitan

Komen

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Terkini

Popular

Kolumnis