‘Bukan final balas dendam la’

Gaya Hidup‘Bukan final balas dendam la’

Villareals manager Unai Emery gives instructions from the side line during the Europa League semifinal second leg soccer match between Arsenal and Villarreal at the Emirates stadium in London, England, Thursday, May 6, 2021. (AP Photo/Alastair Grant)

PENGURUS Villarreal, Unai Emery, menegaskan final Liga Europa menentang Manchester United bukanlah perlawanan balas dendam kepada Arsenal dan man-mana kelab di England

Pertarungan aksi akhir Liga Europa 2020/2021 antara Villarreal dan MU akan berlangsung di Stadium Energa Gdansk, Poland, awal pagi esok.

Menariknya, ini menjadi final kelima untuk Emery dalam pertandingan yang sama.

Lelaki asal Sepanyol itu sebelumnya tiga kali ke final bersama Sevilla dan bergelar juara. Dia kemudian memimpin Arsenal ke final juga, tapi terkandas di tangan Chelsea.

Enam bulan setelah membawa Arsenal ke final Liga Europa, Emery dipecat pada November 2019. Dia kemudian kembali melatih lagi pada awal musim 2020/2021 dan terus membawa Villarreal ke final musim ini.

“Tidak, saya tidak merasakan motivasi tambahan setelah bekerja di Arsenal. Saya memiliki kewajiban kepada presiden kelab dan semua orang yang membangun komuniti kecil ini menjadi kelab yang hebat.

“Saya tak terfikir langsung untuk membalas dendam melawan kelab Inggeris atau sesiapa pun. Semua ini yang saya lakukan dengan mencuba dan memberikan yang terbaik yang dapat dicapai bersama Villarreal. Ini kelab yang hebat,” kata Emery seperti dipetik dari laman rasmi kelab.

Untuk rekod, Villarreal melangkah ke final setelah mengalahkan Arsenal di peringkat separuh akhir.

Berkaitan

Komen

MENINGGALKAN SUATU JAWAPAN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Terkini

Popular

Kolumnis